Μέσα στη χαρά της πρόσληψης Μπλατ και της νέας εποχής που ανατέλλει, να 'σου και η συζήτηση για το συμβόλαιο του Βαγγέλη Μάντζαρη. Αν αξίζει αυτά που παίρνει, αν έχει προσφέρει, αν θα προσφέρει τα ίδια και περισσότερα κλπ κλπ κλπ. Στον Red Philosopher παίρνουμε ξεκάθαρη θέση στο θέμα... Γράφει ο Stouk
Ενώ ο Μπλατ ανακοινώθηκε, οι σχετικές εξελίξεις με τις ανακοινώσεις των 3 Ελλήνων τρέχουν και ο μεταγραφικός σχεδιασμός τίθεται επί τάπητος, ξαφνικά έσκασε και η είδηση για ενδεχόμενη πρόταση μείωσης αποδοχών στον Βαγγέλη Μάντζαρη.
Προς Θεού, δεν κάνουμε "ευαγγέλιο" την εντελώς αντιολυμπιακή εφημερίδα LiveSport (γιατί εκεί δημοσιεύτηκε πρώτα αυτή η είδηση). Ωστόσο, όταν σκάει ένα θέμα, ακόμα και αν είναι fake, ξεσηκώνει διάφορες συζητήσεις μεταξύ των οπαδών, τόσο επί προσωπικού, όσο και στα social media.
Άλλωστε, ακόμα και σοβαροί ρεπόρτερ της ομάδας δεν επιβεβαίωσαν, αλλά ούτε και διέψευσαν την συγκεκριμένη είδηση, κάτι που μπορεί να μην λέει τίποτα, μπορεί όμως να λέει και πολλά.
Ένα μέρος της ερυθρόλευκης κοινής γνώμης αγαπάει να... μισεί τον Μάτζαρη. Και μπροστά στο ενδεχόμενο της αναπροσαρμογής του συμβολαίου του ή ακόμα και της λύσης αυτού, άνοιξε σαμπάνιες στην κυριολεξία!
Αφουγκραζόμενοι, λοιπόν, αυτό το κλίμα σε βάρος του Μάντζαρη, και ως ένα αμιγώς οπαδικό blog, θελήσαμε να πάρουμε θέση.
Αρχικά, για να θέσουμε το θέμα στη σωστή του βάση, πρέπει να κάνουμε ένα flash back στο ιστορικό του Βαγγέλη με την ερυθρόλευκη.
Ο Μάντζαρης ήρθε στον Ολυμπιακό το 2011 από το Περιστέρι . Είχε αξιοπρεπές όνομα για την ηλικία του, ακουγόταν ότι τον είχε πλησιάσει και η Μπιλμπάο, αλλά εν τέλει ήρθε στον Πειραιά με απολαβές περί τα 800.000 ευρώ για 4 χρόνια.
Πριν καν τη λήξη του συμβολαίου του, δηλαδή το καλοκαίρι του 2014, και ενώ είχε προηγηθεί μια κακή χρονιά για την ομάδα (αποκλεισμός από f4 και απώλεια πρωταθλήματος παρά το 1-2 στον 3ο τελικό στο ΟΑΚΑ) ανανέωσε πρόωρα για 3 χρόνια με συνολικές απολαβές 1,3 εκατομύρια ευρώ. Αύξηση δηλαδή 100% σε σχέση με το προηγούμενο συμβόλαιο.
Πέρυσι τέτοιον καιρό ανανέωσε πάλι για 3 χρόνια, αυτή τη φορά με συνολικές απολαβές 2,6 εκατομμύρια, πάλι δλδ 100% αύξηση.
Οι υπογραφές είχαν πέσει μέσα στο κλασσικό κλίμα "έκλεισε στον ΠΑΟ". Όπως αποδείχθηκε, όντως ο μάνατζέρ του είχε κάνει συζητήσεις με τον Γιαννακόπουλο, αλλά εν τέλει (όπως πάντα με κάθε Έλληνα του Ολυμπιακού που... κλείνει ο ΠΑΟ) ο εφευρέτης έφαγε πόρτα.
Η συζήτηση για τις απολαβές του Βαγγέλη άρχισε τότε. Πολλοί θεώρησαν ότι δεν άξιζε τέτοιο ποσό και ότι ο Ολυμπιακός "μάσησε" στην πιθανότητα του να πάει ο παίκτης στους πράσινους και πλήρωσε υπεραξία.
Ως προς αυτό, σε καμία περίπτωση δεν φταίει ο παίκτης. Κάπως έτσι λειτουργεί η αγορά, κάπως έτσι λειτούργησε και αυτός.
Ούτε πρέπει έναν οπαδό να τον απασχολεί αν τα λεφτά που παίρνει ένας παίκτης δεν είναι εφάμιλλα της μπασκετικής του αξίας. Αυτό, συγχωρείστε με, είναι θέμα της διοίκησης. Αν νιώθει ότι πληρώνει υπεραξία έναν παίκτη που ίσως δεν το αξίζει και αυτό αποτελεί ντόμινο για όλο το σχεδιασμό (του τύπου "θα φέρω κάποιον πιο φθηνό ξένο από αυτό που υπολόγιζα") τότε η διοίκηση κάνει το λάθος.
Αλλά οι Αγγελόπουλοι πέρυσι δεν σκέφτηκαν έτσι, αφού όλοι οι νεοφερμένοι ξένοι πήραν καλά συμβόλαια και φυσικά ακόμα και ο Μάντζαρης να μην έπαιρνε τόσα, η πολιτική έλεγε ότι κανείς ξένος δεν θα παίρνει πάνω από εκατομμύριο. Οπότε πάμε παρακάτω.
Το πρόβλημα με τον Βαγγέλη είναι ότι μετά από μια τέτοια ανανέωση έκανε μια κάκιστη σεζόν. 4,4 πόντους, 27,5% στα τρίποντα και 2,1 ριμπάουντ είναι η χειρότερη συγκομιδή του στην Euroleague τα τελευταία 4 χρόνια. Ακόμα και αμυντικά, στο κομμάτι δηλαδή που ήταν το μεγαλύτερο ατού του, δεν ήταν ο κλασσικός deffensive stopper που είχαμε συνηθίσει και παρουσιάστηκε αρκετά ευάλωτος.
Θα περίμενε κανείς δλδ, μετά από μια τέτοια ανανέωση, ένα τόσο καλό συμβόλαιο και μια τέτοια ένδειξη εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό του (τόσο από τη διοίκηση όσο και από τον κόσμο που χάρηκε κατά πλειοψηφία με το νέο συμβόλαιο) να παρουσιάσει την καλύτερη δυνατή εκδοχή του μπασκετικού εαυτού του. Και δεν το έκανε.
Το αν πίνει, αν παίζει στοίχημα, αν παίζει καζίνο, πασιέτζα ή... τρίλιζα δεν το ξέρω και δεν με ενδιαφέρει. Εγώ βλέπω την εικόνα στο γήπεδο. Και κακά τα ψέματα φέτος δεν ήταν καλή.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να πέσει όλο το βάρος πάνω του και να ζητείται το κεφάλι του επί πίνακι. Ο Μάντζαρης έχει πάρει πολλά από το σύλλογο, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε θέμα "χτισίματος ονόματος", αλλά συγγνώμη κιόλας, έχει δώσει και πολλά.
Ή μήπως δεν ήταν στους διακριθέντες το 2012; Ή μήπως το 2015 δεν ήταν αυτός ο καλύτερος αμυντικός της Euroleague, αλλά του άρπαξε το βραβείο ο Ντάνστον, επειδή οι ψηλοί πάντα πουλάνε περισσότερο; Ή μήπως στα playoff με την Μπάρτσα την ίδια χρονιά δεν έκανε τρομερές εμφανίσεις; Ή στο περσινό f4 δεν έβγαλε τα κάστανα από τη φωτιά στον ημιτελικό, όταν όλη η ομάδα είχε κολλήσει; Ή μήπως στους επικούς τελικούς του 2016 δεν συνεισέφερε στο σμίλευμα 22.000 αγαλμάτων του ΟΑΚΑ;
Η αλήθεια λοιπόν είναι μια: Ο Βαγγέλης είναι αναπόσπαστο μέλος της οικογένειας του Ολυμπιακού. Της ομάδας του ελληνικού κορμού, της παρέας που μας έχει εκτοξεύσει στα ουράνια. Εκτός αυτού, αγωνιστικά πάντα ήταν εκεί στα κρίσιμα. Άμυνα; Άμυνα. Οργάνωση και προστασία του παιχνιδιού για να εκτελούν άλλοι; Και αυτό. Επαναλαμβάνω, το πόσα παίρνει και το πόσα λεπτά παίζει δεν είναι δικό του θέμα και σε καμία περίπτωση δεν έχει ευθύνη αυτός.
Επίσης όμως, για να τα λέμε όλα, υπάρχει και η άλλη αλήθεια: Δεν έχει βελτιώσει σχεδόν καθόλου τη σωματοδομή του, δεν έχει βάλει περισσότερα πράγματα στο παιχνίδι του (κάτι που σίγουρα θα μπορούσε) και ειδικά φέτος (όπως είπαμε και παραπάνω) έκανε τη χειρότερή του σεζόν.
Άρα, λοιπόν, ο Μάντζαρης έχει πάρει, έχει δώσει και η θέση του είναι στον Ολυμπιακό. Ωστόσο η έλευση του Μπλατ είναι ευκαιρία και για τον ίδιο να βελτιωθεί. Πρέπει να το κάνει, όχι για να δικαιολογήσει τα λεφτά του, αλλά για να ανέβει και αυτός επίπεδο μαζί με την ομάδα.
ΥΣ: Για το αν θα τεθεί θέμα μείωσης των αποδοχών του, χωρίς να έχω την παραμικρή πληροφόρηση, θεωρώ σίγουρο το εξής: Οι Αγγελόπουλοι δεν είναι από τους ανθρώπους που πετούν σαν την τρίχα απ το ζυμάρι ανθρώπους με τους οποίους έχουν συνεργαστεί με θετικά αποτελέσματα.
Να του πουν "από 900.000 σε ρίχνω τόσο, αλλιώς φεύγεις" για μένα δεν υπάρχει περίπτωση. Το ενδεχόμενο να του προτείνουν μείωση, αλλά να συνοδευτεί και με επέκταση χρονικής διάρκειας θα μου φαινόταν πιο πιθανό. Δηλαδή, αντί για 900.000 για τα επόμενα δύο χρόνια να του προτείνουν να πέσει περίπου 150.000 ευρώ για τα επόμενα τρία. Αλλά και πάλι δε νομίζω να μπουν σε τέτοια διαδικασία και το θέμα (αν υπάρχει καν τέτοιο) θα λήξει με μια συζήτηση με τους ίδιους και τον Μπλατ, σχετικά με τις αγωνιστικές απαιτήσεις που θα έχουν στο πρόσωπό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου