Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Τι να περιμένουμε με ανανεώσεις και μεταγραφές



Από την προϊστορία του Ντέιβιντ Μπλατ και χωρίς καν να έχουν ακουστεί ονόματα υποψήφιων στόχων, μπορούμε ήδη να φανταστούμε το είδος των παικτών που θα αποκτηθούν. Καμία ανησυχία για τα "θέλω" του κόουτς ως προς τις ανανεώσεις των Ελλήνων, ενώ ίσως έχουμε εκπλήξεις με τους υπάρχοντες ξένους... Γράφει ο Stouk

Μιας και ο Μπλατ έκλεισε και από ώρα σε ώρα θα ανακοινωθεί, το πρώτο φλέγον θέμα που προκύπτει είναι αυτό των ανανεώσεων. Σπανούλης, Παπανικολάου και Παπαπέτρου θα περάσουν οσονούπω την πόρτα της Arcadia για να συζητήσουν την πιθανότητα να ανανεώσουν τη συνεργασία τους.

Πιθανότητα η οποία ήταν εκ προοιμίου μεγάλη και κατά την ταπεινή μου άποψη δεν θα αλλάξει με την πρόσληψη Μπλατ.

Αυτό θα γίνει για πολλούς λόγους. Πρώτον, και από πλευράς Ολυμπιακού θα τέθηκε εξ αρχής η επιθυμία να μείνουν, αλλά εκτός αυτού ταιριάζουν και στα θέλω του νέου προπονητή, αλλά είναι και σχετικά φθηνοί, οπότε το βαρύ μπάτζετ θα ξοδευτεί αλλού.

Για να το κάνουμε πιο... λιανά! Δεν υπάρχει προπονητής που να μην θέλει τον Σπανούλη στην ομάδα του. Είναι προφανές ότι ο Μπλατ δεν θα του δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο (κάτι που έτσι κι αλλιώς θα γινόταν με οποιονδήποτε αναλάμβανε), αλλά ο άνθρωπος δεν είναι... τρελός να μην θέλει έναν μύθο μαζί του. Συν του ότι ο Σπανούλης θα μειώσει ικανοποιητικά τις απολαβές του.

Από την άλλη, υπάρχουν και οι δύο Παπ. Στον μεν Κώστα θα γίνει ανανέωση κοντά στα 2,5 εκατομμύρια για 3 χρόνια και για το ίδιο διάστημα και στον Ιωάννη, αλλά με περίπου 500.000 ευρώ παρακάτω. Συνεπώς για γηγενείς παίκτες δεν είναι ακριβοί.

Πέρα όμως από το λογιστικό κομμάτι, οι δύο παίκτες αυτοί είναι... βούτυρο στο ψωμί του Μπλατ. Μπορούν να πιέσουν στην άμυνα, μπορούν να τρέξουν το γήπεδο, ενώ έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, που είναι το... χόμπι του Ισραηλινού.

Ο μεν Παπανικολάου παίρνει βελτίωση τόσο στο σουτ (πιο πολύ στο θέμα σταθερότητα) και στην τρίπλα, ενώ ο Παπαπέτρου έχει το κορμί, καλύτερη τρίπλα, πιο αθλητικό στυλ, αλλά υστερεί στο σουτ. Αυτοί οι παίκτες (ανεξάρτητα με το ποιος ευθύνεται για αυτό) δεν έχουν πιάσει ταβάνι στις δυνατότητές τους, οπότε αυτό είναι από μόνο του δέλεαρ.

Πάμε τώρα σε αυτούς που θα έρθουν. Θεωρώ κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι οι Ρόμπερτς και Μακλίν θα αποχωρήσουν, γιατί τα στοιχεία τους δεν επαρκούν. Το ίδιο φυσικά θα γίνει και με τον Μπόμπι Μπράουν, κυρίως λόγω ηλικίας (ο παλιός Μπράουν θα ταίριαζε γάντι).

Και απομένει το θέμα των Μιλουτίνοφ, Ουίλτζερ, Τιλί και Στρέλνιεκς.

Ο πρώτος, αν δεν πάει ΝΒΑ φυσικά και έχει σημαντική θέση στο ρόστερ. Ο Μπλατ πάντα είχε 7footers στις ομάδες του και με δεδομένο ότι ο Σέρβος είναι ήδη από τους καλύτερους στη θέση του στην Ευρώπη μας δίνει αυτή τη σιγουριά. Αλλά και να μην συνεχίσει, σίγουρα τέτοιου τύπου ψηλός θα αποκτηθεί.

Για τους υπόλοιπους τρεις υπάρχει αμφιβολία.

Ο μεν Ουίλτζερ έχει φονικό τρίποντο, αλλά δεν είναι καθόλου εκρηκτικός. Το τρίποντο αρέσει στον Μπλατ, αλλά δεν θέλει παίκτες που θα τους σημαδεύουν στην άμυνα. Θέλει δουλειά και ίσως ένας Αμερικανός τύπου Οκάρο Ουάιτ (τυχαίο το όνομα...) τον καλύπτει πλήρως.

Ωστόσο, με δεδομένο ότι ο Αγραβάνης θα επανέλθει πλήρως το 2019 και σε άγνωστη κατάσταση, θεωρώ ότι το ρόστερ του χρόνου θα διαθέτει 3 τεσσάρια (Πρίντεζη, άλλους δύο και 4ο τον Αγραβάνη), προκειμένου να μοιραστεί ο χρόνος σε Ελλάδα και Ευρώπη και να μην δούμε πάλι στο τέλος της σεζόν τον Πρίντεζη να ασθμαίνει.  Αυτή είναι η δική μου αίσθηση.

Σε κάθε περίπτωση, τα τεσσάρια θα έχουν τρίποντο και θα είναι αθλητικοί. Γι αυτό θεωρώ ότι υπάρχει πιθανότητα να παραμείνει ένας από τους δύο ως 7ος ξένος. Ο Τιλί (αν εντελώς καλά) είναι αθλητικός ήδη, παίζει σε χαμηλά σχήματα και στο 5, ενώ έχει καλούτσικο τρίποντο, ενώ για τον Ουίλτζερ τα είπαμε. Οπότε ένας από τους δύο θα παραμείνει, ίσως ο πιο... φθηνός, ως 7ος ξένος.

Για τη θέση δύο, θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική με αυτή του 4. Τρεις παίκτες και όχι δύο, όπως πέρυσι, για να μπορέσει ο Σπανούλης να κάνει καλό finish. Οπότε παίκτη σαν τον Στρέλνιεκς, με τέτοιο τρίποντο, δύσκολα θα τον αφήσει να φύγει ο Μπλατ, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι θα είναι βασικός.

Με άλλα λόγια, ο Ολυμπιακός θα κινηθεί για σίγουρα για ένα 4άρι, έναν αθλητικό σέντερ, ένα δυάρι και ένα playmaker.

Το πιθανότερο είναι ο Playmaker να έχει το στυλ του κλασσικού ευκίνητου bomber, που πάντα υπάρχει στις ομάδες του Μπλατ. Με τρίποντο μετά από τρίπλα, διείσδυση και δημιουργικότητα. Ράις, Ουίμπεκιν, αλλά και Χόλντεν δείχνουν τον δρόμο...

Από την άλλη, το δυάρι δεν θα είναι.. light τύπου Στρέλνιεκς ή Γκριν, αλλά πιο εκρηκτικός. Και σίγουρα θα μπορεί να προσφέρει χωρίς πρόβλημα και στον άσο.

Για το 4άρι τα είπαμε. Καλό τρίποντο και αθλητικότητα θα είναι τα πρώτα ζητούμενα. Ωστόσο, πιο πολύ θεωρώ ότι θα παραπέμπει σε 3-4άρι παρά σε 4-5ρι (αφού άλλωστε τέτοιοι θα υπάρχουν και ο Αγραβάνης και ένας από τους Τιλί η Ουίλτζερ), για να καλυφθούν και τα... ρεπό των Παπανικολάου-Παπαπέτρου.

Για σέντερ, πάμε ξανά στο undersised μοντέλο, που τόσο έλειψε φέτος. Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι Αμερικάνοι στην Ευρωπαϊκή, αλλά και στην Αμερικάνικη αγορά, που θα βρεθεί πανεύκολα κάτι καλό.


ΥΣ1: Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι όταν έχεις προπονητή - όνομα τύπου Μπλατ, τότε έχεις και έναν μαγνήτη παικτών. Ποιος παίκτης (και δη Αμερικανός...) που θα έχει αποφασίσει ότι θα παίξει στην Ευρώπη, δε θα θέλει να δουλέψει μαζί του; Ποιος θα πει όχι όταν θα τον πάρει ο Μπλατ τηλέφωνο και θα του πει "ρίξε λίγο το κασέ σου, γιατί σε θέλω σαν τρελός στην ομάδα μου"; Το μειονέκτημα του Ολυμπιακού δλδ από Ίβκοβιτς και μετά θα γίνει πλεονέκτημα...

ΥΣ2: Εκτός αυτού, φανταστείτε τον Μπλατ να παρακολουθεί Summer League. Και να βάλει στόχο έναν κομμένο παίκτη. Αυτός λοιπόν ο... κομμένος, μόλις δει την πιθανότητα να δουλέψει για τον πρώην προπονητή των Cavaliers, θα κάτσει και θα τον ακούσει και πιθανότατα θα πειστεί. Ε, μη μου πείτε ότι ίδια ευκολία υπήρχε και με τον Σφαιρόπουλο, όσο σεβαστός και αν ήταν...

ΥΣ3: Μπορεί όλοι να γουστάρουμε την επιστροφή του Χάκετ, αλλά ίσως ο Μπλατ θέλει κάτι πιο δημιουργικό και πιο... φονικό.

ΥΣ4: Όλα αυτά βέβαια είναι υποθέσεις εργασίας. Η πορεία μιας μεταγραφικής περιόδου ίσως αλλάξει κάποια πράγματα.

ΥΣ5: Ακούγεται ότι ο Μπλατ θα διαλέξει Έλληνα βοηθό. Απόλυτα λογικό...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου